Alla inlägg under januari 2010

Av Ida R Nilsson - 31 januari 2010 13:00

Andreas fotar oss från ventilationshålet. ALLA ska vara med! Det är viktigt!  


Andreas fixar ventilationen i taket å det blev färdigt!  


Riddes öron flaxar när han gräver *sötast* Å Sven kanar ner för kullen gång på gång och ropar -Hjälp! Hjälp! NEEEEJ Hjälp mig inte!   haha


Katten kommer o kikar men jamar och vill in. Men nej nej vi plågar henne att vara ute! Man kan ju inte ligga o sova heela tiden!  


Vi har en rejäl snöhög på ängen. Perfekt för bus!  


Pojkarna hjälps åt att gräva. Undra vad dom hittar för skatter..  

Av Ida R Nilsson - 30 januari 2010 15:56

Vi har just kommit hem från kalas. Andreas mormor har fyllt 75år så släkten var samlad för en massa skitsnack, bokstavligt talat. haha. En hel massa olika bajshistorer, samtliga skyllde på att det var Åsa som ständigt drar igång kiss & bajs-humorn. Vilken svärmor man har! hihi Dom är för roliga hela bunten! Nå det blev prat om annat åxå och massa gott fika.


När vi kom hem var Sven LEKNÖDIG, en väl valt ord för att beskriva tillståndet. Fick skratta lite när han sa det -Kom ni, jag är leknödig! hihi


Både på vägen till Gunnel och hem fick vi se renar.. Vi åt renkött i middagsmaten igår. Sven var lite orolig att det var jultomtens renar men vi sa att det finns ju andra renar åxå så nu fick han se såna, såna som vi åt! Mycket att lära när man liten är!


Dom är så fina renarna :D  

Av Ida R Nilsson - 29 januari 2010 22:32

Måste säga att jag blev väldigt förvånad när jag var in på kallvindan o skulle hämta mat från frysen. I halvmörkret såg jag inte vad som var på fryslocket.. haha Det kan man kalla för en Perfekt snöhög! Ett riktigt konstverk!  

Av Ida R Nilsson - 29 januari 2010 13:00

Ja vindarna har satt sina spår, så även snön.. Efter plogandet så återstår ändå en hel massa mer skottande. Hästarna är rätt översnöade! Jag pysslade om Prollan på morgonen och isade av henne. Tog in henne i stallet, riktade värmefläkten på henne och bädda in henne i filtar. Såg mysigt ut! Ska försöka få ordning så det går att använda ena boxen i alla fall men nu är stallet fullt i byggmaterial igen o det var nog pussligt att få in Prollan på stallgången.


Lite svårt att komma åt veden.. tur det finns en dörr till..


Man kan tro att dörren stått öppen men icket..


Hur sjutton? ja vägen är liiite igensnöad..


   

Rockarden är försvunnen..


"Knabbis"-gänget! hihi           

Av Ida R Nilsson - 28 januari 2010 21:06

Oj så skönt att vara hemma. Linda är så jobbig å krävande, man står ju knappt ut! Men säg inget åt henne.. hihi Nä jag är inge bra på skojja.. sorry. Hon är jädrans bra!! :D


Det blev ingen allergi-koll med Ridde.. det var som lite.. snö.. överallt.. typ. Å när jag kom hem så var det ännu mer.. Grannen kom med stor-traktorn och plogade idag. Välbehövligt. Ja.


Om en vecka är det kvällen innan flickan ska hämtas i Piteå. Ja ni kanske är less på min nedräkning men ni kan ju låta bli å läsa då! Wiiiiiii hihi

Av Ida R Nilsson - 27 januari 2010 12:30

Jag är insnöad hos Linda. Snälla hjälp oss. Gör en helikopter-rescue med pizza, cola och öl!

Av Ida R Nilsson - 25 januari 2010 18:38

Prollan hängde med ut å körde glas/metall/tidningar till returstationen. Vi tog en sväng på byn åxå. Mystanten :D




Ridde-busen slummrar lite *snaaark snaaark* Väck mig om du ska bjuda på korv!              

Av Ida R Nilsson - 25 januari 2010 18:09

Aniara (till vänster) och Xtra som är pappa till hennes första föl :D Ridbild från idag.


     

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6 7 8 9 10
11 12 13 14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27 28 29 30 31
<<< Januari 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards