Alla inlägg under december 2009

Av Ida R Nilsson - 31 december 2009 18:11

Önskar alla vänner ett

 

Gott Nytt År

 

  

Skål och tjohej!

 

 

Kramar från Ida

 

  

Av Ida R Nilsson - 30 december 2009 14:56

Planen var att ta en härlig sparktur men jag fick faktiskt mest vara irriterad, på Ridde.. Ja dessa hundar. Han skulle enbart stanna och äta bajs! Härligast är när man vänt och är på hemvägen å han ska mumsa i sig det han fick ur sig på bårtåtvägen *fräääääääscht*

Av Ida R Nilsson - 29 december 2009 11:52

  

Söt förväntansfull unge!


  

Pjäxorna skenar!


  

Inte lätt å hålla reda på skidorna, dom gick i kors både fram å bak och om vart annat. hihi


  


Hej å hå. Göran plogade precis vägen så det blev lite lättare :D


Rekommenderar starkt att "kravla i en hög" i snön mitt på gården. Prima familjenöje! hihi

Av Ida R Nilsson - 28 december 2009 22:00

Shoppade lös i Luleå med mamsen. Främst på jula. Kom bla hem med den här skoteroverallen:



Köpte en sån här "fiberpälsjacka" också (bild från jula.se)

Fiberpälsjacka 

Har den på mig just nu å den är väldans go å skön :D


  

Av Ida R Nilsson - 27 december 2009 01:45

Äntligen har vi firat jul på riktigt! I år hade vi jul hemma hos oss för första gången och det gick väldans bra :D Enkelt att inte behöva åka bort med kall bil, kånka på julklappar, åka hem tidigt, ha nära till djuren.. Ja en hel massa fördelar. Å sen tycker jag ju om att mysa till det åxå, göra fint och ha huset fullt i folk.



  

Av Ida R Nilsson - 27 december 2009 00:43

Å en tripp till Happis :D


Var först förbi morfars mamma Märta och det kändes väldigt konstigt.. Som att komma tillbaka till en svunnen tid där tiden i stort sett stått still. Helt plötsligt var jag 12år igen, för jo, det var i den åldern jag såg henne senast. Sen blev hon sjuk och ja.. det vore bäst om vi inte träffade henne för det kunde vara obehagligt och hon var sig inte lik.. och andra anledningar. Så hon kändes borträknad.. i mina tankar har hon hela tiden varit avliden.. Men det är hon ju inte. Hon lever ju, å jag har egentligen hört det men jag har inte riktigt förståt. Väldigt konstigt. Jag känner mig väldigt dum.. Jag har så fina minnen från min barndom från henne och sen var hon liksom bara borta.. Hmm..


Det blev hur som helst en sväng till ikea sen, shoppgalningarnas mecka, men det var faktiskt inte mycket folk å ändå var det första mellandagserea-dagen. Jag kom mig hem med ett köksbord men inte något av de modellerna jag tänkt mig och jag kom fick också med mig en tv-bänk. Hade ju tänkt rusta å måla den där.. andra.. men måste erkänna att det känns väldans skönt att nu kunna låta bli. Det funkade fint (givetvis är den ihopskruvad o på plats), ja ni får ju se när ni kommer..


Imorgon ska Sven hämtas och sen ska vi fira jul på riktigt! Så det så!


Over and out



Av Ida R Nilsson - 25 december 2009 18:44

Fixar och pysslar för fullt. hihi. Det tycker jag så mycket om!


Försökte fota mig å Ridde i pyssleriet men det var inte det lättaste, han ska ju bara pussas! hihihi   


Har spanat lite på en sista minuten för mig å älsklingen till Gran Canaria.. frågan är om man ska ta sig råd eller inte.. Ska man se det som en möjlighet å passa på att resa nu medan man är arbetslös för att man har tid då eller ska man spara på besparingarna just för att man är arbetslös? hmm.. Få se hur mycket priserna sjunker och om det finns resor kvar i "rätt" tid..


Om 6veckor kommer Aniara!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

!!!!!!!!


Imorgon blir det besök hos morfars mamma i Happis och ett besök på ikea. Funderar på köksbord å lite annat..


Juldagen har varit väldigt avkopplande och samtidigt har jag fått en hel massa gjort som jag behöver/vill göra. Skönt!

Ja jag har till å med fixat bröllopsannonsen till tidningen. Den kommer både i NSD och Kuriren. Det var riktigt skönt att det bidde gjort!

Av Ida R Nilsson - 24 december 2009 12:27

 

 

***~God Jul~***

 

 

  

 

Vad vore julen utan en totalt imperfekt julgran ;P Vi satsar på den charmigaste å inte den snyggaste ;D hihi

  

 

Frukostservering till pållarna i ett vinterlandskap

  

 

Julegröt o skinka till frukost i Högsön

  

 

Dags för julfirande hos svärföräldrana

  

 

"Proppis"

  

 

 

Ridde fick åxå mumsa nån köttbulle å skinkbit! ;D

  

 

  

 

God fortsättning..

 

Ovido - Quiz & Flashcards