Alla inlägg under november 2009

Av Ida R Nilsson - 29 november 2009 17:30

Bra nyheter, farmor har fått flytta till Ingrids hem :D Jag & Sven ska ta med lite födelsedagsfika och åka dit och hälsa på i veckan.


Sitter å väntar på att en tradera-auktion ska "ta slut"... jag Vill Ha!! Det är en broderad bonvepa med staffan stalledrängar. Prima juldeko till köket! Dessutom är det Eva-Lenas auktion så jag slipper ju frakten ;D *håller tummarna*

Av Ida R Nilsson - 29 november 2009 14:55

Tänk att det redan är 1a advent. Helt otroligt. Jag har hjälpt mamma att julpynta lite *love*. Hemma har adventstaken kommit fram på köksbordet och så har jag satt ihop 1 julgrupp med 5 hyacinter och fixat till några andra med amaryllis åxå..  Har hittills enbart dekorerat med mossa, det får räcka så än så länge i alla fall.. Shoppade några ljuslyktor för värmeljus som ser ut som silvriga snöflingor på Dollar store. Måste lägga ut bilder sen.. :D


Det känns som att jag vill få färdigt köksväggarna innan jag "gör mer jul"..


Sen så fyller jag ju år om inte allt för länge o jag funderar på om jag skulle bjuda in till middag, ha "te-party" eller nått.. Förslag? Hade varit kul att hitta på nått mys i alla fall. Folk verkar ju så upptagna så det är väl bäst att vara ute i god tid!

Av Ida R Nilsson - 28 november 2009 19:00

Kalas hela dagen lång :D Massa roligt!


  


Släkt och vänner har avlöst varandra allt eftersom, det blev mycket fika och fina presenter, Sven har varit glad hela dagen och verkar väldans nöjd!

Av Ida R Nilsson - 28 november 2009 00:36

  

Ridde var inte lika besvärad som han verkar på bilden, han försökte bara nå att pussa :D

Av Ida R Nilsson - 27 november 2009 22:01

..så ser vår gård ut som om 2 meteoriter har landat.. Grävning pågår vill säga. Bye bye gräsmatta och välkommen vatten till stall och vindskydd :D


  


Å vårt kök sen då.. Alla tapeter är nere.. väggarna är gnuggade o skrapade rena från "rester" *phu* Spacklingen är påbörjad och fortsättningen måste vänta tills nästa vecka eftersom vi ska fira Sven i helgen :D


  


Av Ida R Nilsson - 27 november 2009 21:23

Sven: Ja håller ballonerna å ja pussa på dom.

Jag: Blir dom glada då?

Sven: Nej dom kan inte, dom har inga munnar (tankepause) Men dom blir glada ändå! :D


Vi har firat honom själva idag å imorgon blir det kalas! :D


  


Å så bakade vi lite pepparkakor till imorgon. Hästar, gummor, grisar, stjärnor o hjärtan å nästan alla skulle ha ögon o munnar. Å nu kom min fina burk från ittala till användning ;D


  

Av Ida R Nilsson - 24 november 2009 20:09

Nordsvenska hingsten Selims Goliat är till salu! Vill ha! Han o Aniara skulle få väldans finaste bäbisar *nickar* Dessutom har jag spanat in honom tidigare som potentiell "pojkvän" till henne. Damn it..

 




  
  

http://hastmarknad.hastnet.se/sok/annons.php?aid=300140


http://www.nordsvensken.org/selims-goliat-1996.php

Av Ida R Nilsson - 24 november 2009 13:31


  

Stråla morgontuggar utanför vindskyddet (Å Prollan gömmer sig lite bakom) Å Linda din flicka mår prima och hon tycks ha blivit ännu mörkare!


  

Stallet med boxarna helt på plats =D Vi har bestämt oss för att måla taket vitt, de 3 nya väggarna ljusgröna, fönsterkarmarna vita och så ska vi enbart olja in de gamla väggarna samt boxväggarna. Det ska dock bli vita lister/karmar även på de gamla väggarna. Ytterdörrarna håller nu på att målas innan de sätts på plats.. Det är en fördel att ha lite mer värme där inne innan målning ;D


  

På förmiddagen har vi pysslat ihop 2 tavlor till Svens rum givetvis. Den ena är glittrig med my little ponys =D


  

Å i den andra ramade vi in ett fint presentpapper :D


Sen så blev det ju resultat i "hallen"/utrymmet mellan toa o hall redan innan jag åkte söderut. Taketo lister har blivit vitt och väggarna ljuslila, de fick dock inte riktigt den ton jag var ute efter men men nu får det vara så tills vidare.. det ser inte lika tokigt ut längre.. man blir van.. Däremot funderar jag på om jag verkligen ska måla med samma lila i hallen.. hmm nåväl.. Här kommer före & efter bilder.


     Tak/vägg/lister i samma beiga..


    

Bara golvet som behöver bytas sen.. så småningom.. Sven modellar givetvis! :D

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11 12 13
14
15
16
17 18 19
20
21 22
23 24
25
26
27 28 29
30
<<<
November 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards