Direktlänk till inlägg 24 november 2009

Bildbevis på allt möjligt..

Av Ida R Nilsson - 24 november 2009 13:31


  

Stråla morgontuggar utanför vindskyddet (Å Prollan gömmer sig lite bakom) Å Linda din flicka mår prima och hon tycks ha blivit ännu mörkare!


  

Stallet med boxarna helt på plats =D Vi har bestämt oss för att måla taket vitt, de 3 nya väggarna ljusgröna, fönsterkarmarna vita och så ska vi enbart olja in de gamla väggarna samt boxväggarna. Det ska dock bli vita lister/karmar även på de gamla väggarna. Ytterdörrarna håller nu på att målas innan de sätts på plats.. Det är en fördel att ha lite mer värme där inne innan målning ;D


  

På förmiddagen har vi pysslat ihop 2 tavlor till Svens rum givetvis. Den ena är glittrig med my little ponys =D


  

Å i den andra ramade vi in ett fint presentpapper :D


Sen så blev det ju resultat i "hallen"/utrymmet mellan toa o hall redan innan jag åkte söderut. Taketo lister har blivit vitt och väggarna ljuslila, de fick dock inte riktigt den ton jag var ute efter men men nu får det vara så tills vidare.. det ser inte lika tokigt ut längre.. man blir van.. Däremot funderar jag på om jag verkligen ska måla med samma lila i hallen.. hmm nåväl.. Här kommer före & efter bilder.


     Tak/vägg/lister i samma beiga..


    

Bara golvet som behöver bytas sen.. så småningom.. Sven modellar givetvis! :D

 
 
Paula

Paula

24 november 2009 21:12

Det är knepigt det där med färgnyanser, vi köpte en ljusgrön färg till sovrummet men när vi kom hem och målade var den ljusblå helt plötsligt, såg helt annorlunda ut på väggen hi hi. Vad smart att rama in presentpapper, det har jag aldrig tänkt på :P.

Så ni ska också roa er med att måla stall mitt i vintern, vi kanske skulle måla VARANDRAS stall, är det roligare månne ;).

http://melderstein.blogg.se

 
Linda

Linda

24 november 2009 23:06

Fina tösen.
Klart att hon mår prima hos er.

http://stjarnstralar.blogg.se

 
Ingen bild

Ida

25 november 2009 10:15

Paula-Färgnyanser var verkligen knepiga.. jag trodde den skulle bli mer grå/lila..Å presentpapper är bra till mycket ;D
Har ni ett mindre stall kommer vi genast!! haha

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ida R Nilsson - 30 augusti 2012 14:21


    Presenter igen. Strumpor & strumpbyxor från moster. Dregglisar från sin pappa. Mössa & galonvantar från mig :) ...

Av Ida R Nilsson - 25 augusti 2012 06:45

Vi bor i Lappkullen nu, medan huset renoveras. Praktiskt & nära medan huset är som ett katastrofområde! Pyssel & fix! ...

Av Ida R Nilsson - 7 februari 2012 09:34

     

Av Ida R Nilsson - 5 juni 2011 10:57


På morsdag, dvs söndag 29/5-11, föddes lilla Alva 9.30 på morgonen. Underbara fina!   ...

Av Ida R Nilsson - 6 mars 2011 22:46

Sitter och funderar över vilken vecka jag kan vara i.. sist jag verkligen Vet att jag hade mens var 24dec men jag borde väl ha haft i slutet av januari också.. eller ??? Mitt minne sviker mig, Jag har då inte känt mig gravid tidigare i alla fall.. Nå...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11 12 13
14
15
16
17 18 19
20
21 22
23 24
25
26
27 28 29
30
<<<
November 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards