Alla inlägg den 9 juni 2010

Av Ida R Nilsson - 9 juni 2010 09:51

Det är gött de! :)


Idag kommer Ingrid Ragnarsson för lite vaccinationer och tandkoll för Dagg, Prinsen och Ridde. Undra var tusan jag har lagt Riddes vaccinbok... *hmmm* Å inte tvättade jag upp Ridde igår som tänkt.. typiskt. Det blev krattning på gården i stället och så hade jag ut Spira att trimma lite kring stenar och dyl. Hon gillade sitt jobb ;D Skulle nog gärna ställa upp hela dagen!


Efter lunch och vila begav vi oss till Luleå å jag säger då det, även om jag inte vill flytta tillbaka till stan så är det ibland så väldigt skönt att vara i sina hemtrakter och att Jag har historier och minnen runt om i stadsdelarna att berätta om för Andreas. Här i trakterna har ju han massa historier om människor och minnen att berätta om. Ja, jag får ju allt mer med tiden också..

Vi åt smaskig kycklingsallad med bröd på Dagobert, jag är ju så väldans sugen på sallad nu för tiden å det var så gött så :) Så inhandlade vi avloppsrör. När vattnet grävdes till stall och vindskydd i höstas så gick avloppsledningen från stallet och vi har haft kvar en krater på gården hela vintern och våren. Nu börjar det bli dags att få bort den ;P Det har dock inte varit så prioriterat eftersom det inte använts just nå. Köpte gooda karameller på Krauta, Panda Lakumix goes Berry. Om nån vill vara lite extra snäll när ni är till Luleå kan ni köpa sån till lilla jag =) hihi


Hur som helst blev det blomsterlandet sen och inhandlinga av söta sködpaddor (trädgårdsstatyer) till mommo för hon fyllde år igår, 74 närmare bestämt. Uppvaktning i Hagaviken. Ridde blev jätteglad nä vi kom fram, hant inte ens kissa färdigt när han skulle in så han skvätte omkring i iver på altanen! hahaha Mommo hon bara skratta åt det. Hon blev väl glad att han var så glad :) Fika å prat å hant till å med träffa syster o Roger, det är allt för sällan.


Vi tog genvägen mellan Hagaviken och Bensbyn på vägen hem, en riktig nostalgitripp, massa hästminnen :) Samma i Bensbyn förstås.. =D Dessa hästar, det aktiva hästlivet känns som evigheter sen.. Så småningom är det kanske min tur igen. Kan inte någon trolla tillbaka min Simme igen? Å Orkan.. å Solen.. Eller varför inte trolla tillbaka Enigma som var så mysig att låna medan Simme var liten.. Det jobbigaste med djuren.. är att förlora dom. mmm.. Tänk om alla kunde få vara kvar..

Nu förlorar vi snart två till,det är skitjobbigt, ringa och fixa tillstånd för att gräva ner dom, vänta och vänta på grävning "jag kanske kommer imorgon".. suck.. det var ju nog jobbigt bara att välja begravningsplats och tänka på att de fina snart ligger där under jorden. Bestämma var dom ska dö, skjutas, avblodas, lyftas med traktor/grävare ner i gropen.. Jag vet inte om jag kan vara med. Helst vill jag ju för det vore kanske lugnast för pållen att jag leder henne och håller i grimskaftet när det är dags, minst konstigt, men att stå brevid vid fallet... Nej nu förtränger jag det här igen för grävaren har då inte ringt än och kommer säkert inte idag heller, kanske inte ens den här veckan heller...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23 24 25
26
27
28 29 30
<<< Juni 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards