Alla inlägg den 17 augusti 2010

Av Ida R Nilsson - 17 augusti 2010 13:00

Kanske man skulle dela av beteshagen ändå.. hmm Igår var Dagg å Prinsen alias Bill å Bull riktigt jobbiga. Skulle smörja den äckliga bölden på Pantern.. Bill å Bull galopperade fram å tillbaka och skulle givetvis helst tränga sig in med mig å Pantern (som är lägst i rang) gång på gång och göra lite "utfall". Aniara försökte hålla dom borta så gott hon kunde och samtidigt var hon missnöjd att hon inte fick flytta undan Pantern så han var i bättre skydd & hennes skyddande resulterade mer i att han vandrade runt mig varv på varv medan jag skulle lyckas smörja bölden mellan frambenen. Mycket harmoniskt! (eller hur det nu var..)


Bölden fick i alla fall zinkpudervätska på sig, så fick även båda frambenen, gräset och mitt högra öga. Härligt! *hmmmm* Korken försvann.. Å man blir inge glad :( I kväll får dom komma hem på gården igen, hovis imorgon för Pantern och en tappsko för Dagg.. Tror nog det blir en avdelning på andra betet..Suck dumma bråkpojkar! :(






Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards