Alla inlägg den 4 december 2009

Av Ida R Nilsson - 4 december 2009 13:03

Konstigt halvdisigt väder hela dagen, fotade mitt på dan vid 12 och bilderna blev suddiga i alla fall..


  

Fördelen med vatten-grävningen är att vi fått en bred väg runt stallet o förbi rian. Observera hur rejält stenröset till höger blivit! Då ska man "bara" få tillbaka hagstolparna i den frusna marken..


  

Ridde-bus visar upp "nya" stenar i trädgården :D


  

Lite vinterpynt på bron.


  

Hästgänget :D


  

Bilderna såg så tråkiga ut fast det är en skön dag ute så jag avslutar med en roligare bild :D

Av Ida R Nilsson - 4 december 2009 07:00

Den 30/11-09 förlorade jag min käre bonuspappa. Han somnade stilla in i min mammas famn efter att ha kämpat mot sjukdom i många år.


Jonte har varit min bonuspappa sedan jag var 2år gammal och han har varit mer pappa för mig än min "riktiga" pappa någonsin varit. Det är stor sorg men även en viss lättnad, att han inte behöver lida mer. På ett sätt var det svårare att se honom kämpa och vara frustrerad i så många år.. Och på något vis känns han mer närvarande nu än han varit på länge.

Vår relation har testats rejält under min uppväxt av olika anledningar men hur som helst fanns han alltid där i alla fall, det betvivlade jag aldrig, Jonte var en självklar del i mitt liv.

Jag har så många oförglömliga härliga minnen, tankesätt och åsikter som jag kommer bära med mig i livet. Framför allt har Jonte lärt mig om styrka, kärlek, glädje och livsnjutning.


All kärlek.


Ida

Ovido - Quiz & Flashcards