Alla inlägg den 12 december 2009

Av Ida R Nilsson - 12 december 2009 17:53

Morgonstund i hagen :D



Å tårtknepet funkade, det piggade upp =D Å alla var på gott humör på kalasandet så det var riktigt roligt! Å jag fick kuvert, ittala ljuslykta och en blomma =D Sven hade underhållning för oss, spelade lite piano och sjöng bä bä vita lamm och blinka lilla stjärna. Jädra sötunge! Farmor var piggare den här gången å skojjade o skrattade. Fast efter 2timmar behövde hon lägga sig å vila.

Jag fick min pappa att fastna på bild, fast det ser ut som om han håller på somna..

Å så goa fammo =D    

Av Ida R Nilsson - 12 december 2009 09:15

Just nu är jag bara så jäkla trött. Var vaken tidigt igår efter bara några timmars sömn, tanken var att "vända tillbaka" dygnet. Det resulterade enbart i en kort natt till. Somnade typ 00, vaknade 00.30, upp på toa o la mig igen men somnade inte om, steg upp 01.30 och gick till vardagsrummet.. Ett tag efter 03 kände jag att jag kanske kunde somna så jag gick upp igen. Jo det tog bara en halvtimme eller så. Sov nån minut sen vaknade jag av att Sven kom upp.. å så låg jag vaken igen i evigheter långt efter att han till slut somnat om. Vaknade och vred mig resten av "natten". Gav upp på morgonsidan o gick å duscha.


Så dä ja, det var en hel ointressant redovisning om stackars mig som inte kunnat sussa. ojoj! Rafflande. Men i natt kanske det går bättre..


Jaha, idag blir det kalas hos fammo. Å med lite tårta i magen kanske man piggnar till ;D Jag har hoppet uppe i alla fall :D Sen i kväll ska vi fixa fint i köket :D Nu längtar jag efter att måla kontoret åxå. Konstigt nog har jag något emot orange medaljongtapet från svunnen tid, det gör mig illamående och jag har inga planer på att spara en gnutta av det på väggen. Men, först koppla av med jul!


Nästa målarprojekt blir stallet (efter jul) Tiden går alltid fort fram till nyår å då är det bara en månad till Aniara kommer. Å då ska stallet vara färdigt så hon o Prollan får sussa inne om nätterna :D

Jag hoppas de ska trivas tillsammans, dvs att flickan inte bråkar för mycket med tanten utan att det goas i stället. Just nu är Prollan rätt less på ungdomarna och håller sig mycket för sig själv så hon får va i fred..


  

Stråla o Prollan mumsar


Aniara efter ridtur i skogarna kring Torpesta


Nä nu ska jag & Ridde gå ut till pållarna en sväng, få oss lite friskluft så vi vaknar till :D


Over and out! 

Ovido - Quiz & Flashcards