Alla inlägg den 13 december 2009

Av Ida R Nilsson - 13 december 2009 20:32

Lusse-firande i bygdegården i kväll, jättemys! Sven var bara för söt, kunde inte vara stilla en sekund :D hihi Hanvar pepparkakasgubbe med ett tärnljus :D


Prollan var med på en prom med mig å Ridde idag, det var inte så halkigt i skogen. Å hon e ju försiktig så det gick fint.

Av Ida R Nilsson - 13 december 2009 00:20

Ojoj det börjar bli riktigt fint i köket. Elementen är tvättade och tillbaka på rätt platser så även kablar, uttag, gardinstänger (bytte) och möbleringen har blivit lite annan än tidigare (förstås.. jag bor ju här i huset..) MEN jag lägger inte ut nån bild, ni får se när ni kommer hit. Det blir en överraskning!


Nån som har en fin tv-bänk till övers? eller nått som kan bli en tv-bänk? Vi ska nämligen hämta hem en ny möbel till vardagsrummet. Farmors underbart fina hörnskåp som hennes farfars far (blev det rätt nu?) byggt, det härstammar alltså från Niemisel. Som ett roligt tillägg så byggde denne man även sin egen kista ;D Ska det bli rätt får man göra det själv. Eller? :D


En uppdatering om de där kreaturen som vistas i hagen på vår gård:

* Prollan, Min 19-åriga vbl-tant som fyller sin funktion som "den vise" för snorungarna. Hon för lugn och stabilitet till de andra. Hänger med på nån promenad ibland.

* Dagg, Andreas 4åriga pojke som körs å rids

* Prinsen, min mammas 3åriga pålle. Inkörd o ska ridas in efter nyår.

* Stråla, Lindas 3åriga flicka som står här för att få umgås med andra unghästar. Åker vidare till inkörning i Storsien i feb/mars


Ååå fick en kommentar av Paula att berätta mer om Aniara och det gör jag ju Mer än gärna! Jag hittade henne på en annons strax före midsommar och blev blixtkär, ringde 20min efter att annonsen kommit in och bestämde mig i princip direkt i telen att boka tåg o åka ner men var ju tvungen att kolla lite praktiskt först. Å folket som äger henne var/är jättetrevliga och har inte allt för olik syn på hästeriet mot vad jag har så det kändes bra. kolla www.nordsvensk.eu

Anledningen till att jag måste vänta så länge är att hon har ett föl vid sidan som måste bli avvant. Jag har låtit henne ombetäckas på fölbrunsten men det blev tyvär inget. Å sen när man väl kunde kolla dräktighet så fick de ringorm i stallet så det blev inge mer..

Aniara är westernriden men ej så utbildad, mest van skog o mark. Har varit iväg på en clinic och fortsätter att utbildas 2dagar i veckan. Hon är väldigt lugn o trygg, väl hanterad. 155cm hög, född -04, bruksnordis, mörkt gulbrun. Hon är dock inte inkörd så det får vi fixa när hon kommer :D

Jag har hunnit vara till henne 3 omgångar. Först i börja av sommaren, sen på vår "bröllopsresa" i augusti haha och så nu i november.

Vad ska jag mer berätta?

Ovido - Quiz & Flashcards