Alla inlägg under februari 2010

Av Ida R Nilsson - 12 februari 2010 21:49

Ja, turen ut med pojkarna + Driva gick mycket bra trots -25. Vi skrittade en sväng i skogen och skrämde några älgar! :D


Sen kom intressenterna på Myrrah och de var intresserade och vi tyckte det kändes bra, så det blev köp. Myrrah har nu flyttat till Finland, vilket i sig inte är så långt med tanke på hur nära gränsen vi bor ;P Vi skrev givetvis med i kontraktet att vi måste få hälsa på mm Så det blir väl en tripp i grannlandet till sommaren. Hon kommer att dela hage med en liten "spotted pony" och en liten åsna ;D hihi Nya ägaren har även 5tinkrar (avel mm). De skulle maila imorgon. Resan hade visst gått bra i alla fall. Skönt. Hoppas hon får det riktigt bra nu och får ha en massa skojj!


I och med att Myrrah blev såld så stängde mamma sitt stall tills vidare och Spira har flyttat in på vår gård. Det blev ett kärt återseende mellan pållarna. Ska snart ge kväll och kolla hur det går där ute.. Spira står i en "avdelning" i hagen så att säga, lite provisoriskt tills vi klurat ut hur det blir allra bäst. Nu är det alltså 6 hästar på gården, men på tisdag packar ju Stråla väskan och drar så då är de 5 igen. Våra 3 + mammas 2. Nä nu ska jag ut! Ha det bra!



-26

Av Ida R Nilsson - 12 februari 2010 08:15

Varför känns allt mycket jobbigare direkt när man kollar på termometern? suck.. Dra täcket över huvet?? väldigt lockande!


MEN, morgonen ska ju inledas med något roligt. Vi ska ut å rida! :D Anneli/Prinsen och jag/Dagg och kanske Emma/Driva. Nu är det ju väldans kallt så det blir bara en kort snutt, men det ska bli mys ändå med en liten tur :D


Sen så bär det av till mamma. Intressenterna på Myrrah kommer från Finland idag.. *hjääälp* Även fast jag inte pysslat om Myrrah så mycket så känns det vanskligt. Man vet ju inte vad som händer med henne om hon åker. Om dom tar henne måste dom lova att höra av sig och gå med på att vi kanske dyker upp på besök vid tillfälle. Men, man vet ju ändå inte om det blir så. Dom kanske bara försvinner "under jorden".. Eller ska man se det som att man har en anledning att åka på Finlands-utflykt :D

Av Ida R Nilsson - 11 februari 2010 16:03

Torsdag. Yes. Har varit över med Prinsen till www.hastskolan.se och han har blivit riden. Skönt att han blivit finare att promenera med å så nu, det tar sig! ;P Det märktes verkligen att han mest stått i hagen nov/dec/början av januari.. Men nu är han på gång igen! ;P


Snart åker Stråla ifrån gården, på tisdag (16/2) för att vara exakt. Då ska hon bli "vuxen"! :D Vi kanske får tilökning på gården i samma veva i form av Spira. Men vi får väl se.. det är inte helt bestämt än. Det beror på vad som händer med Myrrah.


I helgen är det årsmöte med FNHN (FöreningenNordsvenskaHästenNorrbotten). Få se om man bli invald.. Det blir i alla fall semla-fika och prat med trevliga människor. Aldrig fel! I helgen tänkte jag även få komma mig ut med Aniara, hon börjar ju vara hemma på gården nu :D Hade velat ha en "ridbana/upplogad plätt på ängen" så man kan grejja på med lite av varje.. kanske skulle gå över och diskutera med grannen.. ;P


Sen händer det en del på företagsfronten. Jag har varit på möte med krenova och nästa vecka ska jag både till entreprenörcentrum och ams. Ska ta fram min bok i småföretagande och börja skriva på min afärsidé..


Men nu ska jag först gå ut och mocka samt måla hagstolpar med spillolja för annars har vi snart inga stolpar kvar.. *morr morr* Det är Prinsen, Dagg och Stråla som tuggar som nå bävrar..



Av Ida R Nilsson - 9 februari 2010 13:42

Ja fy fan, jag har haft vrålont i magen flera timmar i natt. Känner mig fortfarande inte "normal". Blää! Tummen ner för magkrämpor..



Av Ida R Nilsson - 7 februari 2010 09:17

Ridde myser och jag surplar kaffe på morgonkvisten :D Stråla, Dagg o Prinsen mumsar frukost för fullt!

  

Vi (jag) spanade på flickorna. Deras nyfunna samboskap var helt bekymmersfritt, precis som önskat. Hoppas det fortsätter lika smärtfritt :D Goa flickor!

  

Mystjejerna

  

Aniara är precis lika genomsnäll som Prollan :D  

Av Ida R Nilsson - 4 februari 2010 10:59

Vi har satt ut en annons på Myrrah


http://www.blocket.se/kalix/Shettissto_f_97_25768387.htm?ca=1_7&w=0


Å det är faktiskt redan 3 som hört av sig. Varav en som lät bra och ska komma och hälsa på henne på lördag. Få se om fler hör av sig och om någon kan ge henne ett bra hem. *Håller tummarna*

Av Ida R Nilsson - 4 februari 2010 10:48

Nu har jag svutit o varit så irriterat att jag nog inte hade kunnat kommunicera med en människa utan att sansa mig. Transporten! Den rör sig ingenstans! Gaaaaahhhhh!! Med all energi jag la på att få lös den hade jag hunnit få in alla spånsäckar till stallet från där den stod. Förbannat!! Andreas får dra lös den med traktorn när han kommer hem! Blä

Av Ida R Nilsson - 3 februari 2010 19:24

Ja gisses. Hundarna pippar, Aniara är på väg och företagsplanerna tar form. Snart är det vår! hoho Den ena tokigare än den andre!


Igår var jag o Linda å såg Avatar efter jag varit på kalligrafikursen. Filmen var verkligen bra och var välgjord. Hade varit intressant att se den i 3D men samtiigt vette tusan för det sög i magen ändå stundtals. Hej å hå! Förutom en person till så var salongen (en liten) helt tom så det var bara att bre ut sig storstilat.

Förresten var det så roligt, Linda hade glömt låsa bilen... å hade nycklarna kvar i bilen..! Tur den stod kvar! Ja det är ingen onrdning på oss lantisar. Låsa vad är det?


Det ska bli spännande å se om det blir nå valpar. Massa söta Ridde/Annisar som springer omkring. Öj öj. Tå töta! Ja säger då det, de är inte lätt att vara två debutanter. Ridde han pussade å pussade å pussade och juckade i luften både bakom å framför å på sidan! hihi

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6
7
8
9
10
11 12 13
14
15 16
17
18 19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards