Direktlänk till inlägg 30 augusti 2010

Aniara

Av Ida R Nilsson - 30 augusti 2010 10:04

Måste ju bara uppdatera från premieringen, Aniaras bedömning.


Typ: Harmonisk av mkt god rastyp 9p

Huvud, hals, bål, kors: Uttrycksfullt huvud, Utmärkt frampart, överlinje & kors 8p

Extremiteter: Nöjdaktligt korrekt 8p

Skritt: Vägvinnande, ren 8p

Trav: Lätt energisk 8p


Summa: 41p Klass 1


Manke: 157cm Bröstomfång: 198cm

Knäomfång: 35cm Skena: 8,5cm


Bruksmeriter: Visad välkörd

Beslut (avelsvärdeklass, stambokföring): B


hihi Vad roligt :) Hon fick för övrigt göra körprovet med lastvagn i stället för kjälke som det ska vara. (pga att det missats att ta dit någon). Som tur är har hon ju dragit lastvagen 2-3gånger tidigare så hon tyckte det var helt ok. Hon fick i alla fall en testomgång på sig före start också ;P Duktig tjeja!


Anna-Caisa tog uppställningsbilder på henne som jag hoppas jag får ta del av väldigt snart, är ju nyfiken!


Dagen gick väldigt fort i övrigt, det var ju bara 20hästar anmälda. De är halvblodsfölen som minskat, tydligen över hela landet enligt domaren. Nordsvenskarna står på sig! :) Måste ju skryta lite mer med att Aniara blev dagens högst bedömda nordis! Jag och Eva stod i fiket å det var rätt kul, man träffar ju många att surra med där :)


Nä nu ska jag avsluta. Vi ska flytta pojkarna till betet (gick dit med Pantern & Aniara igår) och sen bär det av till Luleå för sjukgymnastik, konsert på kulturens hus m.m


Allt gott!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ida R Nilsson - 30 augusti 2012 14:21


    Presenter igen. Strumpor & strumpbyxor från moster. Dregglisar från sin pappa. Mössa & galonvantar från mig :) ...

Av Ida R Nilsson - 25 augusti 2012 06:45

Vi bor i Lappkullen nu, medan huset renoveras. Praktiskt & nära medan huset är som ett katastrofområde! Pyssel & fix! ...

Av Ida R Nilsson - 7 februari 2012 09:34

     

Av Ida R Nilsson - 5 juni 2011 10:57


På morsdag, dvs söndag 29/5-11, föddes lilla Alva 9.30 på morgonen. Underbara fina!   ...

Av Ida R Nilsson - 6 mars 2011 22:46

Sitter och funderar över vilken vecka jag kan vara i.. sist jag verkligen Vet att jag hade mens var 24dec men jag borde väl ha haft i slutet av januari också.. eller ??? Mitt minne sviker mig, Jag har då inte känt mig gravid tidigare i alla fall.. Nå...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards