Alla inlägg under december 2009

Av Ida R Nilsson - 22 december 2009 11:02

Tjoho lönen har kommit! bäst att sätta sprätt på den. Vi ska till världsmetropolen Kalix! Nå inte för att shoppa så mycket utan för att mäklaren o banken ringt och Nu änrligen är allt färdigt! Bara våra och Ingrids underskrifter som fattas och sen får vi ha ett riktigt huslån. Då blir det mer "på riktigt"!

Av Ida R Nilsson - 21 december 2009 20:48

Middag hos mamsen med två gamla rävar ;D



Fick ett par superbra kängor från Jonte, knappt använda, bara att putsa upp och börja nöta sula! Å bra storlek så jag får in gossiga tjocksockar.

        

Av Ida R Nilsson - 21 december 2009 20:37

Fick en "presentorder" igår och fixade de här:

Tyvär blir det inte lika fina på bild som i verkligheten, de är rätt stora.. och "glänser" fint i ljuset. Pärlorna går i grönt/lila/röd. Dekoration att hänga i fönster, på murstocken, på gardinen mm


Eftersom min mommo o moffa Inte läser denna blogg så kan jag ju visa vad de har för julklapp på gång. Jag gjorde färdigt de svarta linjerna på den igår så nu återstår lackning. Detta är alltså locket till en brevlåda:

     

Av Ida R Nilsson - 20 december 2009 19:40

  

Fin-servisen jag fick från fammo :D


Fick riktig sommarlängtan när jag kollade igenom kort..


klart man längtar till sommar...


Men Först lite kjälkturer o bus i snön!     


Av Ida R Nilsson - 20 december 2009 17:25

Det är en stor dag idag. Nu har vi vatten i stallet och vindskyddet! Min karl är ju bara bäst! *skryyyyyt* Bara hålla tummarna att det blivit "rätt" så det inte fryser! Halleluja!

Av Ida R Nilsson - 20 december 2009 11:00

Tjejmiddag igår och jag tror att alla blev mätta och lite mer därtill, hoho. Oj så skönt med gemenskap när man fortfarande är lite "omskakad". Få slappna av lite och umgås. Det bidde en trevlig kväll med massor av mat. Syster hade med sig ett TP så vi drog en omgång, det tog så lång tid att spelarna hant byta ut sig! haha.

Tack för sällskapet och de fina presenterna! :D


PS Maila gärna bilder som ni tog.. :D

Av Ida R Nilsson - 19 december 2009 00:33

Jag har haft en riktigt kreativ kväll, ja det har gått så bra att jag till och med funderar på att slå på stort och starta eget, marknadsföra mig och driva på utav sjutton! Kan dock inte lägga upp bilder nu då det mesta ska bli julklappar.. och Vissa läser ju som bloggen..

Hela dagen har jag haft rätt bra driv faktiskt.. spikat upp julslinga i härliga färger på rian, fått lite ordning på kallvindan, ringt nödvändiga samtal, vikt massa tvätt och tvättat mera.. å en massa annat.


Tänkte i alla fall visa bilder på lite annat..


  

Hörnskåpet från fammo. Å lite rättelse, det var min farfars farfar som byggt det. Resten stämde. Blev lite trångt med tv-bänken vi har nu, men jag har fixat mig ett projekt.. Hittade igen denna i häbret:


  

Den ser kanske inte mycket ut för världen nu.. men slipad, målad och med 2 hyllplan blir det nog inte så dumt! Se där då hade jag ett nytt projekt igen!




PS Aniaras resa är bokad, ons 3feb åker hon från Nyköping! Å anländer i Piteå sent på fredagen..

Av Ida R Nilsson - 17 december 2009 01:00


Torsdag den 17e december blev en mycket kall men vacker dag. Solen strålade magiskt in genom fönstrena i Nederluleå kyrka och värmen från alla som samlats för ett sista farväl gjorde dagen aningen lättare. Blommorna frös vackert på graven.. Jag kommer minnas dig med gjädje! 

Ovido - Quiz & Flashcards